ШВИДКІ ДІЇ

ІСТОРІЯ ЧОТИРЬОХ

GT-FOUR

Ця назва є синонімом реальної продуктивності та символом авторалі 1980-х і 1990-х років — дисципліни автоспорту, яка вимагає потужності, точності та впевненості. Тепер, понад 20 років відтоді, як Celica GT-FOUR зійшла з ралійної сцени, спадщина відроджується. Цього разу як GR-FOUR, сучасна система повного привода на новому GR Yaris.

УСПІХ НА БУДЬ-ЯКІЙ ДОРОЖНІЙ ПОВЕРХНІ

Легендарна система GT-FOUR, створена не тільки для того, аби тішити ентузіастів під час їзди їхніми улюбленими дорогами, а й для перемог на найвищому рівні в автоспорті, була та залишається характерною особливістю Celica. Відкрийте для себе лише деякі з основних моментів життя цієї уславленої моделі.

ДОРОЖНИЙ АВТОМОБІЛЬ CELICA ST165 GT-FOUR

1986–1989

- Двигун: 2 л DOHC Turbo (3S-GTE)

- Потужність: 185 PS

- Крутний момент: 249 Нм

- Вага: 1 480 кг

Заснований на ліфтбеку Celica четвертого покоління, ST165 GT-FOUR був оснащений системою постійного повного привода і на той момент найпотужнішим в Японії 2-літровим двигуном. Легко впізнаваний завдяки великим повітрозабірникам переднього бампера та помітним написам збоку, GT-FOUR був ідеальною основою для наступу європейської команди Toyota (TTE) на титул чемпіона WRC.

РАЛІЙНИЙ АВТОМОБІЛЬ CELICA ST165 GT-FOUR

1988–1991

- WRC-дебют на ралі Корсики 1988

- Перша WRC перемога на ралі Австралії 1989

- 13 перемог на етапах чемпіонату світу WRC

- Перемога команди пілотів на чемпіонаті світу з ралі 1990

 

ST165 Celica GT-FOUR був не лише першим повноприводним ралійним автомобілем Toyota, а й першим автомобілем Toyota, здатним брати участь у чемпіонаті світу з ралі (WRC) найвищого рівня. Після впевненого дебюту у 1988 році та першої перемоги на WRC у 1989-му Карлос Сайнс виграв чемпіонат пілотів WRC–1990 за кермом ST165 GT-FOUR.

ДОРОЖНІЙ АВТОМОБІЛЬ CELICA ST185 GT-FOUR

1989–1993

- Двигун: 2 л DOHC Turbo (3S-GTE)

- Потужність: 225 PS

- Крутний момент 304 Нм

- Вага: 1 390–1 520 кг

 

ST185 GT-FOUR був заснований на ліфтбеку Celica п'ятого покоління. Відомий як GT-FOUR RC у Японії та як Carlos Sainz Limited Edition у Європі, цей автомобіль відрізнявся від модельного ряду спеціальним вентиляційним отвором на капоті, легкими бамперами та номерною табличкою. Для гомологації ST185 GT-FOUR було вироблено лише 5 000 одиниць.

РАЛІЙНИЙ АВТОМОБІЛЬ CELICA ST185 GT-FOUR

1992–1994

- WRC-дебют на ралі Монте-Карло 1992

- Перша WRC перемога на ралі Сафарі в 1992

- 16 перемог на етапах чемпіонату світу WRC

- Перемога на WRC у 1992 і 1993 роках, перемога у чемпіонаті пілотів WRC у 1992 і 1993 роках, перемога у чемпіонаті виробників WRC у 1993 і 1994 роках

До сьогодні ST185 Celica GT-FOUR залишається найуспішнішим ралійним автомобілем Toyota. За три змагальних роки він здобув 16 перемог на етапах чемпіонату світу WRC, три чемпіонські титули WRC у командних змаганнях пілотів і два чемпіонські титули WRC у командних змаганнях виробників. Миттєво впізнаваний завдяки своїй стильній біло-зелено-червоній лівреї Castrol, ST185 GT-FOUR домчав до перемоги видатних гонщиків Карлоса Сайнса, Юху Канкунена та Дідьє Оріоля.

CELICA ST205 GT-FOURROAD CAR

1994–1999

- Двигун: 2 л DOHC Turbo (3S-GTE)

- Потужність: 255 PS

- Крутний момент: 304 Нм

- Вага: 1 390–1 440 кг

Celica ST205, базована на характерному ліфтбеку шостого покоління з «фіксованими» фарами, й до сьогодні є найпотужнішою моделлю з GT-FOUR. Випущена обмеженим тиражем всього в 2 500 автомобілів, модель для гомологації відрізнялася полегшеним алюмінієвим капотом, посиленими 4-поршневими гальмами та додатковими 30 к.с. за рахунок удосконаленого турбонаддуву та проміжного охолоджувача. Мотивація? Ще один титул WRC.

РАЛІЙНИЙ АВТОМОБІЛЬ CELICA ST205 GT-FOUR

1994–1997

- WRC-дебют на ралі Великої Британії у 1994

- Перша WRC перемога ралі Корсики 1995

- 1 перемога на етапах чемпіонату світу WRC

- 0 титулів чемпіона WRC

На папері ST205 GT-FOUR мала всі складові для успіху: чемпіонська ДНК, чудова аеродинаміка й унікальна система запобігання затримкам. На жаль, за винятком перемоги Дідьє Оріоля на ралі Корсики та яскравих моментів, таких як приголомшливий фініш два-три-чотири в Новій Зеландії, потенціал моделі так і не був реалізований. Натомість команда переключила свою увагу на нову Corolla у 1998 році.